keskiviikko 26. joulukuuta 2018

Joululahjat 2018: Heijastava pipo

Lanka saatu Prym Consumer Finlandilta.

Päätin neuloa tänä vuonna  kummipojalleni joululahjaksi heijastavan pipon. Alunperin suunnitelmissa oli käyttää Novitan Hohdetta, sillä olen sitä halunnut kokeilla jo pitemmän aikaa. Mutta ennen kuin ehdin sitä hommata, sain Prymiltä yllätyspaketin, jossa oli mukana mm. Perfect Reflect -lankaa, jossa oli myös mukana heijastavaa kuitua. Itse lanka on minun makuuni hiukan liian paksua. Lisäksi lanka on hiukan liian muovista, koska se sisältää enimmäkseen akryyliä. Hiukan mietin kehtaanko neuloa kummipojan pipon tästä langasta, mutta lopulta päätin kehdata.


Malliksi valikoitui Woolly Wormheadin ilmaisohje The Long Beanie. Malli oli aika perus, mutta silmukoiden luomistapa oli minulle uusi, Alternate cable cast-on. Oikein mukava tapa ja toimii hyvin 1-oikein, 1 nurin -joustinneuleen kanssa. Luultavasti tulen tätä silmukoiden luomistapaa käyttämään toistekin.

Paksusta langasta yksinkertainen pipo valmistui nopeasti. Ja kiva pipo siitä tulikin. Lankaa kului vain vajaa kerä. Minulla on tätä lankaa vielä toinenkin kerä, joten saisin tästä itsellenikin vaikka pipon. Onneksi langan tuntuma ei ollut aivan niin kauhea kuin pelkäsin, joten ehkä jaksan sellaisen neuloa. Hupsistarallaa -blogin Terhi oli ainakin neulonut kivan pipon tästä langasta.

Heijastava pipo:

Tekoaika: 6.-8.12.2018
Ohje: The Long Beanie by Woolly Wormhead
Lanka: Perfect Reflect tumman harmaa (1097) 64 g
Puikot: 6 mm
Koko: päänympärys 44 cm
Linkki Ravelryn projektiin: The Long Beanie

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerrothan minulle mitä tykkäsit, kiitos.