lauantai 29. lokakuuta 2011

Rovaniemen lapaset -KyJy #18 on valmis

Nyt täällä on valmistunut jotakin. Ei ole nalle eikä sukat vaan...
Tekoaika: 31.7-28.10.2011
Ohje: Sata kansanomaista kuviokudinmallia
Kenelle: minulle
Lanka: Gjestal Maija kanerva 28 g  ja tumma violetti 44 g
Puikot: 2.5

Ihan kivannäköiset näistä tuli ja tuntuu, että vähitellen rupeaa tuo kirjoneulekin sujumaan paremmin, vaikka ei se vieläkään ihan täydellistä ole. Ensimmäiseen lapaseen olin neulonut varren heinäkuun lopussa ja kun ensimmäinen lapanen oli neulottu ja toisen varsi, niin huomasin että hei olenko minä tässä vaiheessa lisännyt silmukoita. Olinhan minä eli toisessa varressa oli 4 silmukkaa enemmän kuin toisessa. Siis jouduin purkuhommiin. Tästä opimme siis, että laita kaikki muutokset muistiin, varsinkin jos kyseistä asiaa pitää tehdä kaksi kappaletta ja toinen vasta parin kuukauden päästä.

Viime postauksen lopuksi lupailin, että seuraavaksi valmistuu nalle tai sukat. No nalleen on kaikki kappaleet neulottu, mutta niiden kokoaminen ei oikein innosta. Sukissa taas tuli sellainen ongelma, että pyöröpuikon kaapeli meni poikki, kun neuloin niitä sukkia magic looppina. Silloin ärsytti kamalasti, mutta ei enää. Sillä ostin torstaina tilalle Knit Pron kiinteät pyöröt. Ja mitä eilen illalla ja tänä aamuna niillä neuloin niin olen aivan rakastunut niihin. On ne jotain ihan muuta kuin ne katkenneet Novitan pyöröt. Ostin minä samalla myös hiukan lankaa.

Tässä on 800 g Dropsin Baby Alpaca Silkkiä. Nämä haluaisi isona tulla Dahlia Gardiganiksi.Tarkoitus oli ostaa ihan Alpacaa, mutta siinä ei ollut oikein mitään sopivaa väriä. Mutta tämä oli juuri sitä väriä mitä olin suunnitellut. Toivottavasti tämä riittää. Mutta ensin pitää saada kaikki kyjyt valmiiksi, ennen kuin pääsen Dahlian kimppuun. Enää 7 työtä jäljellä.

8 kommenttia:

  1. Nätit lapaset. Ja ah, mitä luksuslankaa. :)

    VastaaPoista
  2. Kauniit lapaset ja tasaista on käsialasi! Mulla on myös kirjoneuleet harjoittelussa, tein Orimattilan lapaset :)

    VastaaPoista
  3. Upeat lapaset, en ole huomannutkaan tuota kirjaa selaillessani :D Pitääpä selata uudemman kerran...

    VastaaPoista
  4. Kauniin väriset lapaset. Mikä sattuma minäkin sain valmiiksi vasta samat lapaset, tosin eri väreissä:) Upeaa lankaa olet osatanut!

    VastaaPoista
  5. Ihanat lapaset! =) Mistä näitä ohjeita löytääpi?

    VastaaPoista
  6. Kiitos kaikille kommenteista.

    Breezie, lapasten ohje löytyy Sata kansanomaista kuviokudin mallia -kirjasta. En tiedä miten sitä nykyään löytyy, mutta omani olen tilannut Juju-kerhosta. Ja kirjastosta voi tietenkin etsiä myös. Voin kyllä suositella tuota kirjaa, siinä useampi kiva lapas-malli.

    VastaaPoista
  7. Ihana villatakki tulossa. Lapasetkin ovat hienot!

    VastaaPoista
  8. Kauniit lapaset, ihana malli ja tasainen käsiala! :)

    VastaaPoista

Kerrothan minulle mitä tykkäsit, kiitos.