tiistai 13. lokakuuta 2020

Kai-Mei -sukat

 Minulla on ollut projektina neuloa kaikki sukat Cookie A:n Suloisimmat sukat -kirjasta. Kesällä kirjasta pääsi puikoille Lindsay-sukkien lisäksi Kai-Mei-sukat.

Alku näissä sukissa oli aika tylsä. Varsi oli ihan vain joustinneuletta ja kantapää tavallinen ranskalainen kantapää. Vasta kantapään jälkeen alkoi tapahtua, kun kantapään toisesta reunasta poimituilla silmukoilla alettiin neuloa tuota kivaa pitsikuviota. Se sitten jalkaterän aikana siirrettiin kavennusten ja lisäysten avulla jalkaterän ulkoreunalta sisäraunalle. Jalkaterät olikin näiden sukkien kivoin osuus.

Sukista tuli kivat, vaikka hiukan epäilen ovatko nuo pitsinreiät liian isot. Yleensä en pidä villasukkien alla toisia sukkia, mutta nämä saattavat sellaiset vaatia. Tai sitten käytän näitä vain suhteellisen lämpimällä säällä.

Olen nyt neulonut tuosta Suloisimmat sukat kirjasta 13 mallia 15:sta. Kaksi siis olisi enää jäljellä. Tällä hetkellä ne eivät kuitenkaan inspiroi yhtään niin paljon kuin Cookie A:n toisen kirjan sukat, joten taidan laittaa Suloisimmat sukat nyt tauolle ja siirtyä Sukkia. Rakkaudella -kirjan pariin.

Kai-Mei

Ohje: Kai-Mei by Cookie A. kirjasta Suloisimmat sukat
Tekniikka: neulominen
Puikot: 2.5 mm
Lanka: Hjertegarn Sock 4 värissä pinkki (4340) 66 g
Tekoaika: 12.6.-7.10.2020

6 kommenttia:

  1. Nämä on kyllä kauneimmat villasukat, jotka olen nähnyt! Värikin on tosi kaunis. Oletpa taitava.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Erikoiset Asiantuntijat! Tämä on kyllä kaunis malli.

      Poista
  2. Voi miten kauniit sukat! Tämä väri käy näihin upeasti! Tämä on minun yksi kaikkien aikojen suosikkejani sukkamalleista. Coocie A on aivan loistava!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos rouva Sammakko. Olen kyllä aivan samaa mieltä Cookie A:sta.

      Poista

Kerrothan minulle mitä tykkäsit, kiitos.