tiistai 2. lokakuuta 2012

Päätä paleli

Pari viikkoa sitten minulle tuli ongelma. Ulkona on jo niin kylmä, ettei ilman jonkin laista päänpeitettä tarkene. Olen käyttänyt toissakesänä neulomaani Kukka-baskeria. Mutta nyt sitten huomasin, että siinä on jotain likaa, eikä sitä viitsisi tuolla kaupungilla kulkiessa oikein pitää päässä. Siksi piti sukkien neulominen keskeyttää hetkeksi ja ottaa puikoille pipo. Nyt pääse Kukka-baskeri pyykkiin ja minun päätäni ei enää palele.
Tekoaika: 29.9-1.10.2012
Ohje: Omasta päästä, pitsineule Pitsihuivit neuloen -kirjasta mallineule Maikellukese Kiri 1
Kenelle: minulle
Lanka: Novita Rose mohair punalila 31 g
Puikot: resoriin 4 ja muuten 4.5
Fiilis: Ihan kiva, vaikka ei ihan sellainen mitä ajattelin.

 Idea pipoon tuli yhtäkkiä lauantai iltana ja heti sitä piti päästä neulomaan. Valmista syntyi nopeasti, mutta olisin ehkä halunnut piposta vähän löysemmän. Silti tykkään minä piposta tälläisenakin ja pitsineule toimii pipossa niin hyvin kuin ajattelinkin.
Pipo pingotuksessa muovikulhon päällä.
 Tuo Rose mohairin voitin kuukausi sitten Novitan Neulomossa Möröltä. Kiitos vielä hänelle. Ilman tätä voittoa ei lankavarastostani olisi ehkä löytynyt sopivaa lankaa ja olisin vieläkin ilman pipoa. Lanka olikin oikeastaan osaksi inspiraation lähteenä tälle pipolle.

Nyt sitten voin rauhassa palata sukkien neulonnan pariin. Kesken on tällä hetkellä kaksi paria, joista toinen pääsee varmasti esittelyyn loppuviikosta. Toisesta sukasta puuttuu vielä terä, mutta eiköhän se huomenna viimeistään valmistu.

2 kommenttia:

Kerrothan minulle mitä tykkäsit, kiitos.