sunnuntai 13. joulukuuta 2015

Lompakko

Vanha lompakkoni on ollut jo pitemmän aikaa hajoamispisteessä. Haaveilin tekeväni seuraavan lompakkoni itse, mutta minulla ompeluprojektien aloittaminen aina venyy. Muutaman vuoden jahkailtuani viime kesänä löysin aikaa aloittaa.


Lompakko:
Tekoaika: heinäkuu 2015- 10.12.2015
Ohje: Enimmäkseen omasta päästä, vähän katsoin mallia täältä. Virkatun koristeen ohje kirjasta 100 virkattua lumihiutaletta, malli räntä 1 by Caitlin Sainio
Kangas: Mustaa farkkua ja muita jämäpaloja.
Lanka: Novita Kotiväki lila 4 g
Koko: 12 cm x 22 cm
Fiilis: Ei tästä täydellinen tullut, mutta toimiva kuitenkin.

Kesälomallani pääsin hyvän alkuun lompakon teossa. Sain kaikki kappaleet leikeltyä ja korttitaskut ommeltua sekä koristeet virkattua ja kiinnitettyä. Mutta sitten alkoivat omgelmat. Ulkovetoketjun kiinnitys oli kaikista haastavinta. Kokeilin montaa eri tapaa, mutta mihinkään en ollut oikein tyytyväinen. Syksy kului ommellen ja purkaen. Lopulta nöyrryin hankkimaan mustaa vinoneuhaa, vaikka tavoitteena oli mennä enimmäkseen omasta varatosta löytyvillä tarvikkeilla. Vinonauhan avulla lompakon ulkonäöstä tuli kuitenkin kaikista siistein. 


Kun ulkovetoketjun olin lopulta saanut kiinnitetyksi, niin loppui sujui aika jouhevasti (tai vain kyllästyin loputtomaan säätämiseen) ja lopulta lompakko valmistui. Ei se täydellinen ole. Kulmat ovat vähän vinossa, kolikkopussi on hiukan liian iso ja pieniä ryppyjä löytyy sieltä täältä. Mutta kyllä tämä siitä huolimatta käyttöön tulee. Kulujakaan tämän lompakon teosta ei paljon syntynyt, kun jouduin ostamaan vain sitä mustaa vinonauhaa ja vetoketjun kolikkopussiin. Muuten kaikki tarvikkeet löytyivät joko minun tai äidin varastoista. 


Hyvää harjoitusta tämän lompakon tekeminen ainakin oli. Seuraavan tekeminen sujuisi varmasti jo helpommin. Tai sitten menen helpommalla ja ostan valmiin ohjeen. 

2 kommenttia:

  1. Vaude, tämä vois olla minun ensijoulun pakkomielle :D Tänä vuonna olen ommellut projektipusseja ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minun pitäisi varmaan nyt siirtyä projektipusseihin. Niille olisi käyttöä.

      Poista

Kerrothan minulle mitä tykkäsit, kiitos.