maanantai 27. syyskuuta 2021

Floralia sukat

 Kesällä siskoni kehui hänelle neulomiani Meduusa ja Nightingale sukkia, että ne ovat mukavan tuntuiset jalassa. Näitä sukkia yhdistävä tekijä on niissä käytetty lanka. Molemmissa olen käyttänyt Viking of Norways merkkistä Nordlysiä. Kun sisko vielä halusi uudet sukat kyseisestä langasta, ei auttanut muu kuin tilata sitä. Malliksi valikoitui Nightingalen suunnittelijan toinen malli Floralia.

Ohje oli mielestäni vähän ärsyttävä. Minulla on nykyään tapana lukea sähköisiä ohjeita kännykältä Knit Companion sovelluksella. Tässä ohjeessa tekstit ja kaaviot olivat eri tiedostossa, joten niiden välillä joutui sitten hyppimään, mikä oli aika hidasta. Onneksi aika pitkälle pärjäsi pelkästään kaavioiden avulla. Ja aika paljon minä muokkasin mallia itselleni mieleisemmäksi. Esimerkiksi kärjen muokkasin pyöreämmäksi lisäämällä aluksi silmukoita joka kerroksella. Lisäksi kiila- ja pohjelisäykset tein aikalailla oman mielen mukaan. Kantapään tein ohjeen mukaan, mutta siitä tuli aika iso. Nyt en kuitenkaan jaksanut alkaa miettimään miten siitä olisi saanut pienemmän.

Malli oli aika haastava ja koko ajan sai kaaviota seurata. Pitkiä langanjuoksujakin oli paljon. Tikapuu-tekniikka olikin loistava tekniikka langanjuoksujen sitomiseen tässä mallissa. 

Sukista tuli kivat ja tuntui ne siskollekin kelpaavan. Sisko myös huomasi, että sukista tuli ihan minun väriset ja siinä hän on aivan oikeassa. Hänen onnekseen hänellä on isompi jalka kuin minulla. Nämä sukat ovat siis minulle hiukan liian isot. Muuten nämä olisivat kyllä kelvanneet omiin jalkoihinikin.

Floralia:

Ohje: Floralia by Vintage Purls
Tekniikka: neulominen
Kenelle: siskolle
Puikot: 2.5 mm
Lanka: Viking of Norway Nordlys Musta (903) 91 g ja Blue Cerise (970) 83 g
Tekoaika: 4.8.-16.9.2021
Linkki Ravelryn projektiin: Floralia

2 kommenttia:

  1. Sukat ovat todella kauniit ja varmasti olivat haastavat neuloa! Tuo sukkien väri sointuisi täydellisesti Vallilan Satumetsä-tapetin sävyihin, tulipa vaan mieleen, kun olen tässä tapetteja katsellut... :) Mukavaa syksyä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Outi! Piti ihan googlata tuo Satumetsä-tapetti ja olet oikeassa hyvin sointuisi nämä sukat siihen.

      Poista

Kerrothan minulle mitä tykkäsit, kiitos.