perjantai 28. joulukuuta 2018

Joululahjat 2018: Evenstar kämmekkäät

Äiti toivoi alkuvuodesta, että neuloisin hänelle joululahjaksi kämmekkäät. No toki minä hänelle sellaiset neulon.


Malliksi valitsin jo kauan aikaa jonossani olleet Evenstar kämmekkäät. Tai no loppujen lopuksi en tainnut noudattaa ohjetta, kuin varren ja kämmenselän palmikoiden osalta. Ohjeessa oli aukkopeukalo, mutta minä halusin tehdä kiilapeukalon. Sitten sai miettiä miten kannattaisi toteuttaa kiila ja kämmenpuoli. Siitä teinkin useamman kokeilun ennen kuin olin tyytyväinen. Lopulta neuloin peukalokiilan kokonaan nurjilla silmukoilla. Kämmenpuolelle neuloin oikeaa, mutta reunoissa parilla silmukalla nurjaa reunustamaan kämmekkäiden sivuissa olevia palmikoita.


Lankavaihtoehtojakin kokeilin useamman  ennen kuin olin tyytyväinen kokoon ja palmikoiden ulkonäköön. Toiveenani oli käyttää varastostani löytyvää lankaa, mutta lopulta tämä lanka johon päädyin loppui kesken ja sitä piti ostaa lisää. Mutta lopputulokseen olen oikein tyytyväinen.

Evenstar kämmekkäät:

Tekoaika: 25.10.-13.11.2018
Ohje: Evenstar Gloves by audreym
Lanka: Gjestal Janne vaaleanharmaa (403) 57 g
Puikot: 3.5 mm
Linkki Ravelryn projektiin: Evenstar Gloves


4 kommenttia:

  1. Ihanat! Tekisi kyllä mieli neuloa palmikoita. Ehkäpä juurikin kämmekkäisiin tai sitten hattuun ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Palmikkohattu olisi kyllä ihana. Pitäisiköhän minunkin neuloa sellainen.

      Poista

Kerrothan minulle mitä tykkäsit, kiitos.