keskiviikko 3. helmikuuta 2021

Makrameen harjoittelua

 Makrameesta minulla on aiemmin kokemusta vain koulun käsityötunneilta. Silloin solmeiltiin amppeli. Kovin hyviä muistoja minulla ei siitä työstä ole. Amppeliin käytettiin jotain karkeaa narua ja sitä solmeillessa oli kädet kovilla. Nyt viime vuosina, kun makrameet ovat taas olleet pinnalla, olen taas ollut kiinnostunut kokeilemaan makrameiden solmeilua. 

Päätin aloittaa pienellä ja solmeilin siis avaimenperän. Pinterestistä katselin sopivia malleja päädyin tähän Olga Vas Macramen tutoriaalivideoon. Tämä video ei ehkä ollut kaikkein paras aloittelijalle, sillä siinä solmut tehtiin aika nopeasti. Hiukan aikaa sain  lankoja pyöritellä ennen kuin alkoi tulla oikean näköisiä solmuja. Mutta kun vauhtiin pääsin, niin eihän sitä olisi malttanut enää lopettaa. Makrameen solmeilu oli tosi hauskaa.

Lopputuloskin on nätti. Olen siis oikein tyytyväinen tähän kokeiluun. Ja onneksi tykkäsin makrameen solmeilusta, sillä olen hankkinut jo tarvikkeet yhteen makramee-seinävaatteeseen ja makramee-tyynyyn. Toivottavasti tämä innostaa aloittamaan myös ne. Mieluummin ennemmin kuin myöhemmin.

Makrame-avaimenperä

Ohje: DIY Macrame Keychain Tutorial -video by Olga Vas Macrame
Tekniikka: makrame
Lanka: Schachenmayr Catania Grande petrooli (3391) 
Tekoaika: 1.-3.2.2021

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kerrothan minulle mitä tykkäsit, kiitos.