torstai 31. joulukuuta 2020

Käsityövuoteni 2020

 Vuosi on vaihtumassa ja on aika tarkastella millainen vuosi 2020 oikein oli. Ennen kaikkea se oli erikoinen. Eipä osannut vuosi sitten vuosikatsausta kirjoittaessa ajatella millainen vuosi on tulossa. Tässä vähän katsausta siihen millainen minun vuoteni oli käsitöiden näkökulmasta.


37 työtä

Olen tänä vuonna tehnyt 37 käsityötä, siis aika lailla sama  kuin aiempinakin vuosina. Tänäkin  vuonna olen eniten neulonut (30 työtä), mutta virkannutkin olen jonkin verran (5 työtä). Ommellut olen vain kaksi projektipussia. Toiseen projektipussiin vielä ompelin valmiiksi saamani ristipistotyön.


Tänäkin vuonna neuloin eniten sukkia, 13 paria. Puseroita olen neulonut jopa 4, mutta vain yksi niistä on ollut esittelyssä täällä blogissa. Kahden esittelyä joudutte odottelemaan helmikuulle, kun Anna Johanna kirja ilmestyy, sillä testineuloin ne sitä varten (pusero-kollaasissa ne kuitenkin vähän vilahtavat). Vuoden viimeinen pusero valmistui tässä vuoden viimeisinä päivinä, joten se pääsee esittelyyn ihan ensi vuoden alussa, kunhan saadaan se kuvattua. Huiveja olen neulonut 3 kappaletta ja 2 paria lapasia. Päähän tulevia juttuja olen neulonut yhden pannan ja 2 hiusdonitsia. Lisäksi neuloin 5 sisustukseen liittyvää juttua. Virkannut olen kolme koria ja kaksi laukkua/pussukkaa.

Suosikit

Suosikeiksi tänä vuonna neulomistani jutuista nostan toisen Anna Johannan kirjaa varten testineulomani puseron, Sproutin. Suosikkini virkatuista jutuista oli virkattu laukku ja ommelluista Late Lammas -projektipussi

Google Analyticsin mukaan eniten katsottuja postauksia ovat olleet Laminaria-huivi ja Kattia kanssa -sukat


Lankavarasto kasvoi

Vielä marraskuun alussa vaikutti, että tänä vuonna saisin langankulutuksen pysymään suurempana, kuin uusien lankojen määrä, mutta nyt näinä kahtena viimeisenä kuukautena lankaa on tullut lisää, niin paljon, että lopulta lankavarasto kasvoi n. 600 grammalla. Lankaa kulutin tänä vuonna 4,515 kg (14 056 m). Grammamäärä taitaakin olla pienin mitä olen tässä blogihistorian aikana vuodessa kuluttanut. Metrimäärä oli vähän pienempi parina vuonna. Paljon en kuitenkaan ole vähemmän neulonut, kun useimpina vuosina kulutus on 5 kg luokkaa.


Muuta

Tämäkin vuosi alkoi Sukka-Finlandia-kisalla. Kesällä taas kokeilin osallitua KYHiin eli aloittaa 19 työtä kesäkuun alussa ja saada ne kaikki valmiiksi heinäkuun loppuun mennessä. Ihan en tässä onnistunut vaan viimeiset työt valmistuivat vasta lokakuussa. Vuosi sitten toivoin, että neuleiden suunnittelu jatkuisi myös tänä vuonna, mutta se ei toteutunut. Julkaisin vain yhden ohjeen, viime vuonna suunnittelemiini sukkiin, Link's socks. Ehkä ensi vuonna neuleiden suunnittelukin kiinnostaisi enemmän. Toinen toive minulla oli tälle vuodelle, että neuloisin enemmän puseroita ja se sentään toteutui. 


Suunnitelmia vuodelle 2021

Myös ensi vuosi alkaa Sukka-Finlandialla eli sukkia tulee varmasti neulottua ensi vuonnakin. Toiveissa on, että saisin myös ensi vuoden aikana valmiiksi jo yli vuoden kesken olleen Sophie's Universe-peiton. Olen myös hommannut langat Pohjantähti-mekkoon, ja se pääseekin varmasti puikoille ihan vuoden alussa. Muuten minulla ei pahemmin suunnitelmia ole. Toiveissa on kuitenkin, että ensi vuonna onnistuisin ompelemaan enemmän. 

Tällaisissa tunnelmissa suuntaan kohti vuotta 2021. Parempaa uutta vuotta vain kaikille!

2 kommenttia:

  1. Tuottelias ja kaunis käsityövuosi sulla. Hyvää uutta vuotta! <3 Jään odottamaan sun Pohjantähti-mekkoa, se on tosi kaunis malli. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Pipo-otus! Joo tuo Pohjantähti-mekko on tosi kaunis. Pakko on saada se puikoille, ei se muuten jätä minua rauhaan.

      Poista

Kerrothan minulle mitä tykkäsit, kiitos.